Dieta zdrowe odżywianie

Ile wody powinieneś pić? Korzyści z picia dużej ilości wody

korzyści z picia wody
Dodane przez Redakcja

Podstawowa zasada brzmi, że powinno się pić 1 litr wody na każde 18 kg masy ciała. Jeżeli nie jesteś aktywny fizycznie, możesz zmniejszyć tę ilość o ok. 30 proc. Jeżeli ważysz 63,5 kg, potrzebowałbyś 3,5 litra wody dziennie (lub 2,5 litra, jeżeli nie jesteś aktywny fizycznie). Jest to dużo więcej niż zalecane sześć do ośmiu szklanek dziennie.

Jak dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość wody?

Żeby dostarczyć ciału dzienne zapotrzebowanie na wodę, napełnij dwulitrową butelkę i pij z niej w ciągu dnia. Jeżeli ważysz 72,5 kg, wtedy taką butelkę powinieneś napełnić dwa razy, by otrzymać zalecane 4 litry dziennie. Dzięki temu nie musisz się zastanawiać, ile już wypiłeś, i jest dużo łatwiej. To tak jak ustalenie kwoty, która co miesiąc będzie automatycznie przechodzić z twojego konta na lokatę oszczędnościową.
Uważaj, aby nie wypić zbyt dużo wody, ponieważ może być to niebezpieczne i doprowadzić do stanu znanego jako hipernatremia (zatrucie wodą). Musiałbyś wypić wiele litrów, aby rozstroić swoją równowagę elektrolitów. Dużo łatwiej o odwodnienie niż hipernatremię, ale mimo wszystko nie przesadzaj z ilością wody ponad to, co zalecane.

Laura Wilson
Odkwaszanie. Szybki i skuteczny sposób na zdrowie

Nadmierne zakwaszenie organizmu jest przyczyną zdecydowanej większości współczesnych chorób. Ta książka zdradza, jak sobie z nim samodzielnie poradzić. Autorka prezentuje dietę umożliwiającą odkwaszenie ciała i przywrócenie dobrego zdrowia.

Picie wody w ciągu dnia

Najlepiej jest pić wodę regularnie, co 30 minut. Dużo lepiej jest pić ją w mniejszych ilościach konsekwentnie i regularnie w ciągu dnia, niż wypić naraz 2 litry. Mając to na uwadze, dobrze jest wypić z samego rana ½ litra lub 1 litr wody, ponieważ po całej nocy będziesz odwodniony.
Dobrze jest też pić wodę przed i pomiędzy posiłkami, ale nie w trakcie ani po nich. W ten sposób nie rozwodnisz enzymów trawiennych w trakcie jedzenia i nie zaburzysz trawienia ani przyswajania pokarmów.

Korzyści z picia wody w odpowiedniej ilości

Oto główne oznaki, które potwierdzają, że pijesz odpowiednią ilość wody:

  • Czysty i bezzapachowy mocz.
  • Oddawanie moczu co najmniej 8 do 10 razy dziennie.
  • Stałe poziomy energii.
  • Miękka skóra.
  • Relatywnie bezzapachowe pocenie się.
  • Nawilżona jama ustna i usta.
  • Regularnie i bezbolesne wypróżnianie się.Oto dodatkowo kilka zalet czystego nawodnienia.
  • Zwiększa ilość energii.
  • Zmniejsza ilość bólów głowy i migren.
  • Oczyszcza skórę.
  • Poprawia jakość snu.
  • Reguluje apetyt.
  • Poprawia koncentrację i myślenie.
  • Zapobiega chorobom i dolegliwościom.
  • Reguluje utratę wagi – ułatwia osiągnięcie i utrzymanie pożądanej wagi.
  • Zapobiega zatrzymywaniu płynów.
  • Poprawia strukturę mięśni.
  • Usuwa zaparcia.
  • Uśmierza bóle pleców i stawów.

Więcej o stosowaniu diety alkalicznej i odkwaszaniu organizmu przeczytasz w publikacji „Odkwaszanie” autorstwa Laury Watts.

 a
Czy wiesz, co mówi o Tobie zdjęcie profilowe na Facebooku?
Zapisz się na newsletter i odbierz darmowy artykuł. 
Chcę artykuł!
close-link
Zapisz się na newsletter!
Otrzymasz darmowy artykuł "Co mówi o nas zdjęcie na profilu Facebooka".
Zapisz mnie
close-link