emocje psychologia Szczęście wizualizacje Zdrowie

Jak szybko odzyskać dobry nastrój i zachować go na długo?

sposoby na dobry nastrój
Dodane przez Janusz Nawrocki

Idziesz ulicą, świeci słońce, wydaje Ci się, że życie jest piękne, świat należy do Ciebie, wszyscy są szczęśliwi. I nagle spotykasz zdziwiony wzrok osoby idącej z naprzeciwka. Całą sobą pyta: i z czego ty się cieszysz? Ma skwaszoną minę, wygląda jakby dotknęły ją wszystkie tragedie tego świata.
Tobie też zdarzają się takie dni, gdy wszystko widzisz w czarnych barwach. Pomyśl, że Twój humor udziela się otoczeniu. Lepiej, by rozprzestrzeniał się dobry, a nie zły nastrój. Ludzie radośni, weseli, zadowoleni z życia zarażają otoczenie swym optymizmem i entuzjazmem, i świat staje się piękniejszy. Dlatego nie przejmuj się, że ktoś nie od razu odwzajemnia Twój uśmiech. Taki człowiek potrzebuje wsparcia.

Dobry nastrój ze spiżarni

Banany zawierają magnez, kwas foliowy oraz witaminę B1. Wszystkie te składniki przepędzają smutki i niepokoje. Pomarańcze pełne są wapnia, manganu, witaminy C oraz B6, która pomaga organizmowi wytwarzać naturalne leki antydepresyjne (dopaminę i noradrenalinę). Gruszki kryją w sobie mnóstwo kwasu foliowego, który jest odpowiedzialny za produkcję endorfin, zwanych hormonami szczęścia.

Dlatego na wszystkich niezadowolonych z życia świetnie podziała owocowa sałatka. Jabłko, gruszkę, brzoskwinię i 2 banany pokrój w kostkę. Skrop sokiem z cytryny, posyp łyżeczką cukru i delikatnie wymieszaj. Na koniec polej 2 łyżkami koniaku i posyp 2 łyżeczkami rodzynek.

Życie na słodko-kwaśno

Czekolada, chyba najpopularniejszy poprawiacz nastroju, zawiera kofeinę, teobrominę i treofilinę, które pobudzają ośrodkowy układ nerwowy. Dlatego po zjedzeniu słodkich kosteczek czujesz błogość i błyskawicznie na Twojej twarzy pojawia się uśmiech.

Soja, fasola, groch dostarczają witamin z grupy B, które przepędzają z naszego mózgu troski. Ugotuj około 20 dag fasoli. 70 dag pieczarek umyj i sparz wrzątkiem. Po przestudzeniu pokrój w paski. 10 dag cebuli pokrój w kostkę i również sparz. 20 dag kiszonych ogórków pokrój w kostkę. Wszystkie składniki sałatki wymieszaj z majonezem i dopraw do smaku ziołami, solą i pieprzem.

Podróż w wyobraźni

Zastosuj wizualizację. Wyobraź sobie siebie w jakimś spokojnym, cichym miejscu, które lubisz. Może to być plaża, polana w lesie, hamak na działce. Wyrzuć z głowy problemy. Wczuj się w sytuację wszystkimi zmysłami. Poczuj drapanie ziarenek piasku, zapach rozgrzanej łąki, ciepło promieni słońca na swoim ciele. Postaraj się usłyszeć szum wody, śpiew ptaków. Trwaj w tym błogostanie jak najdłużej. W ten sposób odzyskasz siły i dobry humor.

Więcej skutecznych recept na poprawę nastroju poznasz w książce Sekrety zdrowia Louise Hay.

Aromaty przeganiające smutki

Aromaterapia jest sposobem na wiele dolegliwości fizycznych i psychicznych. Trzeba tylko dobrać odpowiedni zapach. Nastrój świetnie poprawiają olejki z melisy, rozmarynu, szałwii, cedru, lawendy, geranium.
Szczególnie na poprawę naszego nastroju wpływają zapachy cytrusowe. Olejek eteryczny z pomarańczy pomaga nawet w wyjściu z depresji. Możesz również tworzyć zestawy, łącząc różne olejki o działaniu odstresowującym, łagodzącym napięcia psychiczne, odprężającym, odganiającym smutki, np.

  • bergamota, cytryna
  • szałwia, melisa, pelargonia
  • grejpfrut, werbena, drzewo sandałowe
  • lawenda, pomarańcza
  • szałwia, jodła, rozmaryn
  • cyprys, majeranek, szałwia.

Olejki można wdychać bezpośrednio lub wraz z parą wodną. Najprostsza metoda to nasączenie chusteczki jedną lub dwoma kroplami wybranego olejku i wdychanie go.

O tym, w jaki sposób używać olejków eterycznych, przeczytasz w artykule Dekalog aromaterapii.

Utop smutki w kąpieli

Od zawsze ludzie, chcąc poprawić sobie nastrój, wskakiwali do wanny. Kąpiel, jeśli do wody dodamy odpowiednie specyfiki, kojąco podziała na nasze nerwy. A kiedy jeszcze włączysz ulubioną muzykę i wokół wanny rozstawisz świeczki…

– weź 60 g oleju ze słodkich migdałów, 10 kropli olejku eterycznego z majeranku, po 5 kropli olejku eterycznego z szałwii i cyprysu lub rozmarynu, kroplę olejku eterycznego z melisy lekarskiej lub cytryny. Połącz składniki i dodaj do wody w wannie. Po takiej kąpieli poczujesz się zrelaksowana i odprężona.
– Wysuszone skórki z 2 pomarańczy zetrzyj na proszek i zalej 2 łyżkami oliwy z oliwek. Pozostaw pod przykryciem na 30 minut, przecedź i dolej oliwkę pomarańczową do wanny wypełnionej gorącą wodą. Poczekaj, aż woda trochę ostygnie i wskocz do kąpieli. Nie powinna ona jednak trwać dłużej niż 15 minut.
– 2 garści płatków nagietka, garść pokruszonych korzeni prawoślazu i garść pokruszonych korzeni łopianu zalej 2 szklankami wrzątku i ogrzewaj pod przykryciem 20 minut. Odstaw. Po 10 minutach przecedź i odwar wlej do wanny. Ta odprężająco-uspokajająca kąpiel powinna trwać około 10 minut. – 500 g nasion kozieradki zalej 2 litrami wody i ogrzewaj pod przykryciem 15 minut. Pozostaw pod przykryciem około 5 minut, przecedź. Odwar wlej do wanny z ciepłą wodą. Kąpiel powinna trwać 10-15 minut.

A po kąpieli do łóżeczka. Jeśli partner/ka jeszcze od Ciebie nie zwiał/a z powodu Twojej kwaśnej miny, poproś go/ją o masaż.

Masaż czyli magiczna moc dotyku

Podczas masażu mózg uwalnia neuroprzekaźniki i neurohormony, a wśród nich hormony szczęścia. I nie musi to być jakiś skomplikowany masaż o trudniej technice.

  • Posmaruj twarz i szyję kremem. Masuj je delikatnie opuszkami palców. Twarz – od środka ku bokom, a szyję – od obojczyków ku brodzie.
  • Poproś partnera/kę, by natarł/a dłonie balsamem i lekko ugniatał/a i masował/a mięśnie karku i ramion. Wystarczy 5-10 minut, by świetnie się poczuć.

Masaż możesz potraktować jako grę wstępną. A seks to kolejny sposób na poprawę nastroju. Trudno być naburmuszonym, gdy widzi się wpatrzone w siebie z miłością i pożądaniem oczy ukochanego/nej.
I wreszcie ostatni punkt kuracji przywracającej radość życia: sen. Nie zapominaj o nim. Człowiekowi, który ma zbyt mało snu, łatwo puszczają nerwy. Organizm pozbawiony odpowiedniej dawki odpoczynku i relaksu nie ma kiedy się zregenerować. A wtedy trudno o uśmiech i dobry nastrój.

Jak wykonać masaż pogłębiający relację miłosną w związku dowiesz się z książki Masaż tantryczny. Stymulująca moc erotycznego dotyku.

Źródło: czasopismo „Gwiazdy mówią”

 

 a
Czy wiesz, co mówi o Tobie zdjęcie profilowe na Facebooku?
Zapisz się na newsletter i odbierz darmowy artykuł. 
Chcę artykuł!
close-link
Zapisz się na newsletter!
Otrzymasz darmowy artykuł "Co mówi o nas zdjęcie na profilu Facebooka".
Zapisz mnie
close-link