Dieta

W ten prosty sposób ochronisz swoje jelita. Wystarczy mała zmiana w sposobie odżywiania

zdrowe jelita
Dodane przez Redakcja

Wielu z nas cierpi na dolegliwości, których źródła są trudne do zdiagnozowania. Kiedy te problemy cyklicznie powracają, a lekarze nie potrafią nam pomóc, powinniśmy zwrócić uwagę na układ trawienny. Zanieczyszczone jelita potrafią przysporzyć nie lada kłopotów!

Oczyszczanie organizmu z toksyn to popularna metoda na poprawę zdrowia i odtruwanie organizmu z zanieczyszczeń środowiskowych. Jeżeli szukasz sprawdzonego sposobu na detoks, poprawę perystaltyki jelit i pozbycie się zalegających złogów, możesz wypróbować dietę proponowaną przez Adriana Schulte.

Jak zadbać o jelita? Możliwie łagodnie

W tym wypadku istotne są dwa czynniki: nasza budowa oraz stan zdrowia. Ważna jest także odpowiednia ilość czasu, którą możemy przeznaczyć na kurację poprawiającą sprawność jelit i przywrócenie im prawidłowych czynności. Jeśli jest to tylko możliwe, mleko nie powinno być podgrzewane; ważne, aby pochodziło od zdrowych krów o niewielkich wymionach. W dzisiejszych czasach także stosuje się ten sposób ochrony układu pokarmowego w czasie postu. Należy jednak pamiętać, że nie nadaje się on dla osób z nietolerancją laktozy albo mających alergię na mleko. Można wtedy spożywać niehomogenizowany jogurt lub jogurt sojowy bio. Zalecane są niewielkie ilości świeżo wyciskanych soków z warzyw korzeniowych, takich jak marchew, seler, burak itp. Nadają się również tak zwane zielone napoje smoothie. W czasie postu zaopatrują nas one w niezbędne substancje witalne. Kolejną możliwością jest także mleko migdałowe oraz napoje z innych orzechów, gdyż ich składniki mogą działać na nasz organizm odżywczo.

Powolne i staranne żucie

Ochronne działanie na jelita ma również czynność prawidłowego, starannego przeżuwania. Aby ją wyćwiczyć i tym samym nauczyć się uzyskiwać stan sytości, można zastosować suche nasiona orkiszu lub suchy, bezglutenowy chleb, ale także wszelkiego rodzaju orzechy. Bardzo nadają się do tego celu chipsy lub wiórki kokosowe, bowiem zawierają one kwas monolaurynowy. Jest to kwas tłuszczowy, który posiada działanie przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne; znajduje się on także w mleku matki.

Jak najmniej błonnika

Błonnik jest niezbędny dla utrzymania zdrowego, prawidłowo funkcjonującego jelita, jednak zasada ta nie obowiązuje w okresie, kiedy potrzebuje ono szczególnej troski. Wtedy powinno się unikać błonnika, gdyż jego trawienie pochłania energię i czas. Jelita muszą bardzo intensywnie pracować, aby przekazać dalej niestrawne włókna.

Ciężkostrawne przeżuwamy staranniej

Gdy nie jest możliwe przejście na ścisłą, delikatnie działającą dietę, należy wypróbować metodę intensywnego przeżuwania proponowaną przez Horace Fletchera. Przeżuwał on każdy kęs sto razy, a jeden jego posiłek składał się z dziesięciu gryzów.

Ścisły post wieczorem

Spożywając posiłki wieczorem obciążamy nasze jelita, jednak bardzo często taka sytuacja jest nie do uniknięcia, gdyż nierzadko spotykamy się o tej porze z przyjaciółmi lub kończymy pracę. Kiedy jednak decydujemy się przeprowadzić dla naszych jelit okres ochronny, musimy z tego zrezygnować. Dajemy wtedy naszym jelitom 18 godzin wolnego pomiędzy obiadem a śniadaniem następnego dnia; czas ten jest przeznaczony na oczyszczanie i regenerację. Pomocne jest także utrzymanie poziomu kalorii na jak najmniejszym poziomie po to, aby podtrzymać efekt postu. Stanowi to z pewnością dla wielu nie lada wyzwanie. Nasz organizm przez pierwsze dwa, trzy dni będzie tęsknił za wieczornymi posiłkami, gdyż po prostu przyzwyczaił się do nich przez lata. Warto jednak się przemóc, bo kiedy tylko zobaczymy efekty, zrozumiemy, że wysiłek się opłacił.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak przywrócić naturalną równowagę swoich jelit, niezbędną wiedzę uzyskasz w książce Adriana Schulte „Kupa szczęścia. Oczyść jelita, zyskaj zdrowie i dobre samopoczucie”.

Autor: Adrian Schulte

 a
Czy wiesz, co mówi o Tobie zdjęcie profilowe na Facebooku?
Zapisz się na newsletter i odbierz darmowy artykuł. 
Chcę artykuł!
Zapisz się na newsletter!
Otrzymasz darmowy artykuł "Co mówi o nas zdjęcie na profilu Facebooka".
Zapisz mnie